El més recent

// La nova creu alta ja està practicament apunt // Nabil Baha torna a quedar-se fora d'una convocatòria //L'estat de la gespa millora, però no l'aspecte // Comença la lliga a la Nova Creu Alta davant un ex-primera com el Vila_Real//

dimarts, 19 de juny del 2012

Touzón explica el seu pas per el Sabadell



Després de conèixer la baixa del entrenador de porters del Sabadell Mikel Touzón, Saballuts s'ha posat en contacte amb ell per aclarir els temes i saber-ne més.

La primera pregunta era clara, la que tothom vol saber, el motiu de la marxa del club:
-Quin ha estat el motiu principal per marxar del club?
Bé, el meu contracte no reflectia totes les meves responsabilitats. Buscava un reconeixement per part del club. No pots cobrar per fer A i B, i estar fent A,B,C,D,E i F. La idea era poder adequar les condicions econòmiques a la situació laboral, o la situació laboral a les condicions econòmiques. El club no es plantejava cap de les dues opcions, i vaig decidir no acceptar la seva proposta, no estava disposat a continuar igual.
Hi ha hagut forces comentaris a arrel de tot això, alguns no gaire agradables. Però al final, només un sap el que fa, i el que això li suposa. Fer el que jo feia em implicava renunciar absolutament a tot per poder treballar, m'aixecava pel matí, anava a entrenar, i la resta del dia me la passava enganxat a un ordinador, veient partits, editant vídeo o picant text. La meva vida es limitava a això.

I la segona tenia que ser la que ens parles del seu futur:
-Durant aquest dies se t'ha posat al Aspire de Bèlgica com ha acompanyant de Tintín Marquez. Rumors?
Si, ja se sap com va això. De moment està tot molt parat. Els equips tantegen però de moment ningú ofereix res concret. Quan arribi a un acord amb qui sigui, si es que arriba, ho faré públic. De moment tot son especulacions.

Ara coneixem una mica el que en pensa Mikel del club.
-Que et va portar a fitxar la temporada passada al Sabadell?
Després de la meva sortida de Castelló vaig passar força temps esperant a que s'obrís el mercat de fitxatges per poder situar-me. Em van tantejar varis clubs, però el Sabadell va ser el primer en fer-me una proposta, i no m'ho vaig pensar, era una bona oportunitat. Coneixia el equip, i creia que hi encaixaria bé, m'agradava molt la proposta de joc.
Que t'ha sorprès del Sabadell?
És un club que està en ple procés d'adaptació al futbol professional, i encara conserva força encant de club petit, a Sabadell hi compten molt les persones. Tens relació directe amb tothom, pots parlar amb el president, de la mateixa manera en que ho fas amb el jardiner o els aficionats. Tot és més accessible.

-Un dels millors moments al club?
Bé, com he dit abans...en aquest club compten més les persones. De Sabadell m'emporto el respecte i la confiança dels meus companys. Es bonic veure com la gent coneix i respecte el que fas. Em quedo amb això.

-De Navas, Ivan Gomez, Mackay, Oriol Torres, Manolo Martin han passat per els teus entrenaments. Diries alguna qualitat de cada un d'ells?
Tots son diferents, i tenen les seves característiques. D'en David en destacaria la intuitivitat de  l'experiència, sembla que sempre vagi un pas per davant, a més és molt professional. De l'Ivan em va sorprendre moltíssim la predisposició a aprendre i com va assimilar la seva situació sumant des de fora. De l'Ian la capacitat de simplificar les situacions, fa les coses molt més fàcils del que en realitat son, és molt segur en totes les facetes del joc, a més és molt persistent, ha treballat moltíssim. De l'Oriol en destacaria el gran potencial, espero que arribi lluny. El Manolo no l'he pogut gaudir tant, però em sembla un porter molt intuïtiu, amb bones condicions, i que ha estat bé quan l'hem necessitat.


-Quines tasques realitzables per Lluís Carreras?
Bé la meva situació al club era una mica atípica. Una persona no acostuma a tenir tantes responsabilitats. L'anàlisi tàctic suposava fer recopilatoris de vídeo amb les principals característiques dels rivals, gols, accions a pilota parada...a més d'informes estadístics i informes de text amb les principals característiques dels equips rivals i de cada jugador de manera individualitzada. Part d'aquest informació era pel cos tècnic, i part pels jugadors. D'altra banda analitzava els nostres partits per poder repassar amb el cos tècnic les accions que han tingut més incidència en el desenvolupament del partit, aspectes a millorar, o d'altres accions bones per reforçar conceptes treballats (Per això a la NCA sempre em veieu prenent notes). Als jugadors els hi feia arribar partits dels rivals, i el nostre perquè els poguessin veure a casa, i quan algú ho ha necessitat, la porta sempre ha estat oberta per poder repassar imatges de manera individual.

-Creus que el club fa bé de deixar marxar al porter gallec Ian Mackay?
Bé, el que passi d'aquí en endavant...ja ho veurem. Son decisions que no depenen només d'una sola persona. A mi, que l'he pogut seguir tota la temporada em sembla un jugador espectacular, amb un gran potencial, no ho ha tingut fàcil al club, però quan ha hagut de jugar, ha estat preparat, i això no es fàcil. Li desitjo el millor en el futur.

I per acabar....

-Com marxes del Sabadell?
 A títol individual satisfet amb el treball fet, he après molt i ha estat una gran experiència. Ho he donat tot, i renunciat a moltes coses per poder fer el meu treball de la millor manera possible, m’hagués agradat que els resultats ens haguessin acompanyat més però no ha pogut ser. D’altre banda molt agraït als meus companys, i en especial amb el Lluís que se que va lluitar fins a l’últim moment per a que pogués continuar. Espero que la gent entengui la meva decisió i la respecti.  

Molta sort Mikel!







1 comentari:

  1. Després de llegir l´entrevista, només dir gràcies pel treball realitzat i molta sort Touzón.
    I després fer una reflexió, si de cara al club la feina que ha fet Touzón a sigut bona, no entenc perque marxa. Si mereix un aument de fitxa perque estic content amb el seu treball, li faig.Espero les explicacions del club. Salutacions

    ResponElimina